Κυριακή 18 Μαρτίου 2018

"Έρχεται η Εβδομάδα του Ακάθιστου Ύμνου,του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και της Εθνικής μας Παλιγγενεσίας και μαζί μ αυτά τα γεγονότα έρχονται καιρικες αλλαγες!"Εκτίμηση Καιρού Εβδομάδος των Μεγάρων και των λοιπών περιοχών της Δυτικής Αττικής.



  Αγαπητοί Φίλοι και φίλες,χαίρετε,μια σημαντική ιστορική και θρησκευτική εβδομάδα ξεκινά από αύριο και μαζί μ αυτά τα μεγάλα γεγονότα,έρχονται και αλλαγές στο καιρικό σκηνικό της Χώρας μας,η σκόνη που είχαμε φεύγει καθώς και οι θερμοκρασίες που έφτασαν πάνω τους 20°C σε ορισμένες περιοχές,έτσι λοιπόν διαταραχές από τα Δυτικά Βορειοδυτικά θα έρθουν να μας απασχολήσουν με βροχές τοπικές καταιγίδες αλλά και πτώση της θερμοκρασίας κυρίως από της 23 Μαρτίου και μετά.
  Στις 21 Μαρτίου βέβαια μας αποχαιρετά και ημερολογιακά ο Χειμώνας μιας και μπαίνουμε στην Εαρινή Ισημερία,όμως καιρικά βάση των τελευταίων στοιχείων θα έχουμε μια σημαντική μεταβολή όπως προανέφερα γύρω στις 23 με 24 Μαρτίου ,όμως αυτά θα τα πούμε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μέσα από την ομάδα μας .
  Πάμε να δούμε όμως αναλυτικά τον Καιρό για τη πόλη των Μεγάρων και των γύρω περιοχών της Δυτικής Αττικής τη νέα Εβδομάδα έως και την 25η Μαρτίου.



Μεγάρων γη !

Εκτίμηση Καιρού της πόλεως των Μεγάρων και των γύρω περιοχών της Δυτικής Αττικής από της 19 Μαρτίου έως και την 25η Μαρτίου 2018 . 

  


  Για αύριο Δευτέρα 19 Μαρτίου,για τη πόλη των Μεγάρων και του Θριασίου Πεδίου,προβλέπονται λίγες νεφώσεις από τις πρωινές ώρες που θα πυκνώσουν από το μεσημέρι και μετά γύρω από τους ορεινούς όγκους του Όρους Πατέρα και στα Γεράνεια όρη και θα εισέλθουν στα ενδότερα,στη συνέχεια και οδεύοντας προς το βράδυ θα έχουμε ασθενείς κατά βάση βροχές έως και μέτριας έντασης ενώ δεν αποκλείεται στα ορεινά να έχουμε και παροδική καταιγίδα ,οι άνεμοι από Δ ΝΔ διευθύνσεις μέτριοι έως ισχυροί 4 με 5 και παροδικά 6 bf προς τις νυχτερινές ώρες,ενώ η θερμοκρασία θα κυμανθεί στα Μέγαρα τη Νέα Πέραμο και την Ελευσίνα από 12 °C έως 19 °C .


  Τη Τρίτη 20 Μαρτίου και τη Τετάρτη 21,προβλέπετε αίθριος κατά βάση καιρός και τις δύο ημέρες με λίγες αραιές νεφώσεις κυρίως τη Τετάρτη που θα πυκνώσουν προς το απόγευμα και οδευοντας προς το βράδυ ,οι άνεμοι τη Τρίτη από Δ ΝΔ διευθύνσεις μέτριοι έως ισχυροί 4 με 5 και παροδικά 6 bf με τάση εξασθένησης τη Τετάρτη, όπου θα κυμανθούν από Ν διευθύνσεις ασθενείς έως μέτριοι
3 με 4 bf ,η θερμοκρασία σε μικρή πτώση θα κυμανθεί στη πόλη των Μεγαρέων της Νέας Περάμου και της Ελευσίνας και της δυο ημέρες από 10°C έως 18°C . 


 Για τη Πέμπτη 22 Μαρτίου,προβλέπετε για τη πόλη των Μεγάρων και τις περιοχές του Θριασίου Πεδίου γενικά αίθριος καιρος με λίγες αραιές νεφώσεις απ το απόγευμα και μετά γύρω από τους ορεινούς όγκους των περιοχών μας με τάση αυτές να αυξηθούν και να εισέλθουν προς τα ενδότερα,οι άνεμοι μέχρι το απόγευμα Δ ΝΔ μέτριοι έως ισχυροί 4 με 5 και παροδικά 6 bf,ενώ από το απόγευμα και μετά και κυρίως τις βραδυνές ώρες προς τη Παρασκευή θα στραφούν σε Δ ΒΔ με την ίδια ένταση, η θερμοκρασία σε μικρή άνοδο θα κυμανθεί στη πόλη των Μεγάρων και της Ελευσίνας από 12°C έως 21°C .



  Τη Παρασκευή 23 Μαρτίου(Ο ΑΚΑΘΙΣΤΟΣ ΥΜΝΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ)   προβλέπονται στη πόλη των Μεγάρων και του Θριασίου Πεδίου ,λίγες νεφώσεις που σταδιακά και οδεύοντας προς το βράδυ θα αυξηθούν και ίσως δώσουν ασθενείς βροχές τις νυχτερινές ώρες,οι άνεμοι θα στραφούν σε Δ ΒΔ μέτριοι έως ισχυροί και θα ενισχυθούν σημαντικά φτάνοντας τα 5 με 6 και παροδικά 7 bf, ενώ η θερμοκρασία σε πτώση θα κυμανθεί στη πόλη των Μεγάρων και της Ελευσίνας από 9°C έως 15 °C .   



  Το Σάββατο 24 Μαρτίου ,(Προεόρτια του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου) προβλέπετε αλλαγή του καιρικού σκηνικού με τα μέχρι τώρα στοιχεία στη πόλη των Μεγάρων και τις περιοχές του Θριασίου Πεδίου,με νεφώσεις παροδικά αυξημένες και τοπικές βροχές ανά διαστήματα κυρίως από το απόγευμα του Σαββάτου και μετά ,οι άνεμοι από Β ΒΔ διευθύνσεις μέτριοι 4 με 5 bf,ενώ η θερμοκρασία σε σημαντική πτώση στις περιοχές μας θα κυμανθεί από 7°C έως 13°C .


  Τέλος,για τη Κυριακή 25η Μαρτίου ( Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ, Η ΕΘΝΙΚΗ ΜΑΣ ΕΟΡΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ),με τα τελευταία στοιχεία για τη πόλη των Μεγάρων και τις περιοχές του Θριασίου Πεδίου,οι εορτασμοί για την ΕΘΝΙΚΉ ΜΑΣ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΊΑ και του ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΎ ΤΗΣ ΘΕΟΤΌΚΟΥ φαίνεται πως θα γίνουν με νεφελώδη κατά βάση καιρό και με πιθανότητα ασθενών βροχών,οι άνεμοι από Ν διευθύνσεις μέτριοι έως ισχυροί ενώ η θερμοκρασία θα κυμανθεί στα επίπεδα του Σαββάτου. Βέβαια για οποιαδήποτε αλλαγή για το Σαββατοκύριακο των εορτασμών θα σας ενημερώσουμε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας .

  Έτσι λοιπόν βλέπουμε σαν μια συνοπτική εικόνα,ότι η εβδομάδα για τη περιοχή μας θα είναι κυρίως ανεμώδεις με μέτριους έως ισχυρούς κατά διαστήματα ανέμους,ενώ δεν θα λείψουν και οι τοπικές βροχές ανά διαστήματα αλλά και μια σημαντική όπως δείχνουν και τα στοιχεία αλλαγή του καιρού που θα επιφέρει και πτώση των θερμοκρασιών κυρίως ως προς Χειμερινού τύπου ,προς τις παραμονές της Εθνικής μας Εορτής .


  Επειδή οδεύουμε σε μια εβδομάδα με θρησκευτικά αλλά και σημαντικά ιστορικά γεγονότα θα κάνω ένα αφιέρωμα στις δυο αυτές μεγάλες σε εισαγωγικά και εκτός εισαγωγικών ημέρες,τη Παρασκευή  του ΑΚΆΘΙΣΤΟΥ ΎΜΝΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΊΑ ΘΕΟΤΌΚΟ και την Κυριακή στον ΕΟΡΤΑΣΜΌ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΑΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΟΥ 1821 αλλά και στον ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΌ (σημαίνει καλή είδηση ) ΠΡΟΣ ΤΗ ΘΕΟΤΌΚΟ .


Η ΤΕΛΕΥΤΑΊΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΉ ΠΡΙΝ ΤΗ "ΒΟΥΒΉ ή ΚΟΥΦΉ" ΕΒΔΟΜΆΔΑ , Η ΠΑΡΑΣΚΕΥΉ ΤΟΥ ΑΚΑΘΊΣΤΟΥ ΎΜΝΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΈΡΜΆΧΟ ΣΤΡΑΤΗΓΌ , ΤΗ ΘΕΟΤΌΚΟ . 

Η ιερή εικόνα της ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΚΑΘΙΣΤΟΥ .
Βρίσκεται στην Ιερά Μονή Διονυσίου Αγίου όρους και είναι από τις πιο παλαιές εικόνες χρονολογικά ενώ στο δε Άγιον Όρος είναι η πιο αρχαιότερη εικόνα.Είναι κατασκευασμένη από κηρομαστίχα και με μύρο περιρρεομένη και στο πίσω μέρος σε αργυρά πλάκα, είναι τετυπωμένος ο Αυτοκράτορας Αλέξιος ο Γ ο Κομνηνός και ο Όσιος Διονύσιος ο κτήτορας της Μονής και είναι γραμμένο το εξής:
“Αυτή ή είκών ή Θαυματουργός εστί την οποίαν βάσταξέ Σέργιος ό Πατριάρχης περιερχόμενος τα τείχη της Κωνσταντινουπόλεως έδιωξε τους πολεμίους και την οποίαν ό Αυτοκράτωρ Αλέξιος ιδιοχείρως εδώρησε τω Άγίω Διονυσίω. “
Είναι λοιπόν εκείνη την οποίαν ο Σέργιος κατά την ιστορική εκείνη βραδιά του 626 κρατώντας την περιήρχετο μαζί με κλήρο και λαό τα τείχη της Κωνσταντινουπόλεως και εμψύχωνε το λαό και τον ολιγάριθμο στρατό πού υπεράσπιζε την Πόλη.

«Τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ τὰ νικητήρια,
ὡς λυτρωθεῖσα τῶν δεινῶν εὐχαριστήρια,
ἀναγράφω σοι ἡ Πόλις σου Θεοτόκε.
Ἀλλ' ὡς ἔχουσα τὸ κράτος ἀπροσμάχητον,
ἐκ παντοίων με κινδύνων ἐλευθέρωσον,
ἵνα κράζω σοι· Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε».

  Ακάθιστος ύμνος ονομάζεται γενικά κάθε ορθόδοξος χριστιανικός ύμνος ο οποίος ψάλλεται από τους χριστιανούς πιστούς σε όρθια στάση. Έχει επικρατήσει όμως να λέγεται έτσι ένας ύμνος («Κοντάκιο») της Ορθόδοξης Εκκλησίας προς τιμήν της Θεοτόκου, γνωστός ως Τη Υπερμάχω Στρατηγώ, ο οποίος ψάλλεται στους ναούς τις πέντε πρώτες Παρασκευές της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, τις πρώτες τέσσερις τμηματικά, και την πέμπτη ολόκληρος. Είναι ένας ύμνος που αποτελείται από προοίμιο και 24 οίκους (στροφές) σε ελληνική αλφαβητική ακροστιχίδα, από το Α ως το Ω (κάθε «οίκος» ξεκινά με το αντίστοιχο κατά σειρά ελληνικό γράμμα).Ο Ακάθιστος ύμνος θεωρείται ως ένα αριστούργημα της βυζαντινής υμνογραφίας. 
  Είναι γραμμένος πάνω στους κανόνες της ομοτονίας, ισοσυλλαβίας και εν μέρει της ομοιοκαταληξίας. Η γλώσσα του είναι σοβαρή και ποιητική και πλουτίζεται από κοσμητικά επίθετα και πολλά σχήματα λόγου (αντιθέσεις, μεταφορές, κλπ). Το θέμα του είναι η εξύμνηση της ενανθρώπισης του Θεού μέσω της Θεοτόκου, πράγμα που γίνεται με πολλές εκφράσεις χαράς και αγαλλίασης, οι οποίες του προσδίδουν θριαμβευτικό τόνο. Ο ύμνος αυτός ονομάζεται «Ακάθιστος» από την όρθια στάση, που τηρούσαν οι πιστοί κατά τη διάρκεια της ψαλμωδίας της. Ολοι οι πιστοί έψαλαν τον Ακάθιστο ύμνο όρθιοι, υπό τις συνθήκες που θεωρείται ότι εψάλη για πρώτη φορά, ενώ το εκκλησίασμα παρακολουθούσε όρθιο και την ακολουθία της εορτής του Ευαγγελισμού, με την οποία συνδέθηκε ο ύμνος.

  Το έτος 626, και ενώ ο Αυτοκράτορας Ηράκλειος ηγείτο εκστρατείας του βυζαντινού στρατού κατά των Περσών, η Κωνσταντινούπολη πολιορκήθηκε αιφνιδίως από τους Αβάρους. Γνωρίζοντας την απουσία του στρατού, οι Άβαροι απέρριψαν κάθε πρόταση εκεχειρίας και την 6η Αυγούστου κατέλαβαν την Παναγία των Βλαχερνών. Σε συνεργασία με τους Πέρσες, τη νύχτα της 7ης προς 8η Αυγούστου, ετοιμάζονταν για την τελική επίθεση, ενώ ο Πατριάρχης Σέργιος περιέτρεχε τα τείχη της Πόλης με την εικόνα της Παναγίας της Βλαχερνίτισσας και ενεθάρρυνε το λαό στην αντίσταση. 
  Τη νύχτα εκείνη, φοβερός ανεμοστρόβιλος, που αποδόθηκε σε θεϊκή αρωγή, δημιούργησε τρικυμία και κατέστρεψε τον εχθρικό στόλο, ενώ αντεπίθεση των αμυνόμενων προξένησε τεράστιες απώλειες στους Αβάρους και τους Πέρσες, οι οποίοι αναγκάστηκαν να λύσουν την πολιορκία και να αποχωρήσουν άπρακτοι. Ενώ είναι αδιαμφισβήτητο ότι ο ύμνος ψαλλόταν ως ευχαριστήρια ωδή προς την υπέρμαχο στρατηγό του Βυζαντινού κράτους, εντούτοις το πρόβλημα της σύνθεσης του Κοντακίου του Ακάθιστου Ύμνου παραμένει μέχρι και σήμερα ένα από τα σημαντικότερα και δυσκολότερα φιλολογικά προβλήματα, καθώς οι μελετητές όχι μόνο δεν έχουν ακόμη καταλήξει στο ποιος, πότε και γιατί συνέθεσε τον ύμνο αυτό, αλλά οι γνώμες τους εμφανίζουν και μεγάλες αποκλίσεις. Η παράδοση όμως αποδίδει τον Ακάθιστο ύμνο στον μεγάλο βυζαντινό υμνογράφο του 6ου αιώνα, Ρωμανό τον Μελωδό. οι οποίοι θεωρούν ότι οι εκφράσεις του ύμνου, η γενικότερη ποιητική του αρτιότητα και δογματική του πληρότητα δεν μπορούν παρά να οδηγούν στο Ρωμανό. Ο Ακάθιστος Ύμνος αποτελείται από 24 «οίκους» (στροφές).
  Ο Ακάθιστος Ύμνος συνδέθηκε με τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή, προφανώς, εξ αιτίας ενός άλλου καθαρώς λειτουργικού λόγου. Μέσα στην περίοδο της Νηστείας εμπίπτει πάντοτε η μεγάλη γιορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Είναι η μόνη μεγάλη γιορτή, που λόγω του πένθιμου χαρακτήρα της Τεσσαρακοστής, στερείται προεορτίων και μεθεορτίων. Αυτήν ακριβώς την έλλειψη έρχεται να καλύψει η ψαλμωδία του Ακαθίστου, τμηματικά κατά τα απόδειπνα των Παρασκευών και ολόκληρος κατά το Σάββατο της Ε΄ εβδομάδας. Το βράδυ της Παρασκευής και το Σάββατο είναι μέρες που μαζί με την Κυριακή είναι οι μόνες μέρες των εβδομάδων των Νηστειών, κατά τις οποίες επιτρέπεται ο γιορτασμός χαρμόσυνων γεγονότων, και στις οποίες, μετατίθενται οι γιορτές της εβδομάδας. Σύμφωνα με ορισμένα Τυπικά, ο Ακάθιστος Ύμνος ψαλλόταν πέντε μέρες πριν τη γιορτή του Ευαγγελισμού και κατά άλλα τον όρθρο της μέρας της γιορτής.

Ο Παλαιόν Πατρών Γερμανός ευλογεί το Λάβαρο της Επαναστάσεως ανήμερα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στην Αγία Λαύρα των Καλαβρύτων .


ΚΥΡΙΑΚΗ 25η ΜΑΡΤΙΟΥ Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΑΣ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΊΑΣ 


  Η 25η Μαρτίου, ημέρα του Ευαγγελισμού, είχε οριστεί ως ημέρα έναρξης της Ελληνικής Επανάστασης από τον αρχηγό της Φιλικής Εταιρείας Αλέξανδρο Υψηλάντη"ως ευαγγελιζομένη την πολιτικήν λύτρωσιν του ελληνικού έθνους". Η ημερομηνία αυτή θεωρήθηκε ως σημείο αναφοράς από τις πρώτες ήδη ημέρες της Επανάστασης, και μάλιστα ως έναρξη ειδικής χρονολόγησης, ακόμα και σε περιοχές που είχαν επαναστατήσει ενωρίτερα. 
  Τουλάχιστον από το 1823 εθεωρείτο στην Πελοπόννησο ως ημέρα έναρξης της επανάστασης.Το 1822, η προσωρινή κυβέρνηση που είχε έδρα την Κόρινθο, αποφάσισε να εορταστεί η επέτειος της Επανάστασης μαζί με το Πάσχα (2 Απριλίου, παλ. ημ.). Ο εορτασμός έγινε στην Κόρινθο με στρατιωτική πομπή, πανηγυρική δοξολογία και κανονιοβολισμούς, όπως περιγράφει ο Γερμανός εθελοντής Striebeck που την παρακολούθησε.Κατά τον συγγραφέα Δ. Φωτιάδη και άλλους, ως εθνική γιορτή πριν το 1838 θεωρούνταν η 1η Ιανουαρίου, ημερομηνία κατά την οποία ψηφίστηκε από την 1η Εθνοσυνέλευση της Πιάδας (Παλιάς Επιδαύρου) το 1ο Ελληνικό "Σύνταγμα", ήτοι "Προσωρινό Πολίτευμα". 
  Πιστεύεται λοιπόν πως η αλλαγή της ημερομηνίας «η εθνική γιορτή έχανε τον πολιτικό και επαναστατικό χαρακτήρα και έπαιρνε θρησκευτική απόχρωση» με ό,τι συνεπαγόταν κάτι τέτοιο για τις διεκδικήσεις περί δημοκρατικότητας και συντάγματος Η ιστορικός Χρ. Κουλούρη που ερεύνησε τους εορτασμούς τύπου εθνικής εορτής από το 1834 και μετά, δεν περιλαμβάνει σ' αυτές την 1η Ιανουαρίου αλλά έξι ημερομηνίες σχετιζόμενες με τη βασιλική οικογένεια. Κυριότερη εορτή πριν την καθιέρωση της 25 Μαρτίου ήταν η 25 Ιανουαρίου, επέτειος την αποβίβαση του Όθωνα στη Ναύπλιο (1833).Ο αρχηγός της Φιλικής Εταιρείας που οργάνωσε την Επανάσταση, ο Αλέξανδρος Υψηλάντης, άρχισε τις επιχειρήσεις και την έναρξή της στο Ιάσιο την 24 Φεβρουαρίου 1821. 
  Εν τούτοις, τα εκεί συμβάντα χαρακτηρίστηκαν από την κοινή συνείδηση και καθιερώθηκαν από την ιστορία ως κάτι μεμονωμένο, κάτι σαν πρόλογος της Επανάστασης. Η πλήρης αποτυχία του κινήματος σε μια μη ελληνική χώρο, ίσως και η απογοήτευση των Ελλήνων για την πλάνη περί της υποστήριξης από τη Ρωσία που είχε διαδώσει η Φ. Εταιρεία, υπήρξαν τα κύρια αίτια του διαχωρισμού των συμβάντων της Μολδοβλαχίας από τα επαναστατικά γεγονότα της Ελλάδας.
   Η Πολιτεία, επικύρωσε το επικρατούν εθνικό συναίσθημα καθιερώνοντας ως ημέρα εθνικού εορτασμού της Επανάστασης την 25η Μαρτίου.Κατά ορισμένες απόψεις, ως ημερομηνία έναρξης της Eπανάστασης θεωρείται και η 24 Φεβρουαρίου, οπότε άρχισε η επανάσταση Ελλήνων στη Βλαχία με την προκήρυξη του Aλέξανδρου Υψηλάντη Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος[14]. Έκτοτε και με άλλες επαναστατικές πράξεις που έλαβαν χώρα πολύ πριν την 25η Μαρτίου απλώνεται η επανάσταση στον ελλαδικό χώρο, έως ότου καταλήγει στην επικράτεια της Πελοποννήσου.
  Στην Ελλάδα είχαν αρχίσει εχθροπραξίες πριν την 25 Μαρτίου, όπως μαρτυρείται και από τις ειδήσεις που διασώθηκαν στην «Αλληλογραφία του εν Πάτραις Ολλανδικού Προξενείου: 1821», δεδομένου ότι η ολλανδική κυβέρνηση δια του πρέσβη της στην Πάτρα ενημερώθηκε κατά την 23η Μαρτίου, ότι «από τινος χρόνου σοβούσα επικίνδυνος κατάστασις εξέσπασε και ότι οι Έλληνες ανέλαβον τα όπλα κατά του δυνάστου».Η επίσημη διακήρυξη των επαναστατών προς τις ξένες κυβερνήσεις έγινε με προκήρυξη της "Μεσσηνιακής Γερουσίας" την 25 Μαρτίου 1821. Η 25/3 λογίζεται ως αρχή της Επανάστασης σε δικαστικό έγγραφο της Προσωρινής Διοίκησης της Ελλάδος του 1823, όπου το "Επαρχικόν Κριτήριον Τριπολιτζάς" (είδος δικαστικού οργάνου) αναφέρει ότι "η αποστασία ηκολούθησε εις τας 25 Μαρτίου”.
   Πρώτος ο Παναγιώτης Σούτσος πρότεινε το 1834 την καθιέρωση εορτασμού της Ελληνικής Επανάστασης την 25η Μαρτίου, αναφέροντας ότι ήταν η μέρα γενίκευσης της επανάστασης στην Πελοπόννησο και αναγέννησης της Ελλάδας, σε υπόμνημα το οποίο ο Ιωάννης Κωλέττης υπέβαλε στον Όθωνα ως πρόταση σχεδίου νόμου. Έως το 1875 ο στρατός βρισκόταν παρατεταγμένος κατά μήκος της διαδρομής της βασιλικής πομπής από τα ανάκτορα προς την εκκλησία και αντίστροφα. Το 1875 πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά παρέλαση του στρατού μπροστά από τα ανάκτορα, πρακτική τρέχουσα από τα μέσα του αιώνα σε δημόσιες γιορτές στη Γαλλία και τα γερμανικά κράτη.    Την επόμενη χρονιά, αν και δεν πραγματοποιήθηκε στρατιωτική παρέλαση εξαιτίας βροχής, δίπλα στο στρατό παρατάχθηκε και μία πανεπιστημιακή φάλαγγα. Η πρωιμότερη αναφορά για μαθητική παρέλαση εντοπίζεται το 1899.


ΚΥΡΙΑΚΗ  25η ΜΑΡΤΙΟΥ Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ( ΚΑΛΗ ΕΙΔΗΣΗ) ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ .


«Σήμερον της σωτηρίας ημών το κεφάλαιον
και του απ΄ αιώνος μυστηρίου η φανέρωσις
ο Υιός του Θεού Υιός της Παρθένου γίνεται
και Γαβριήλ την χάριν ευαγγελίζεται.
Διό συν αυτώ τη Θεοτόκω βοήσωμεν

Χαίρε Κεχαριτωμένη, ο Κύριος μετά Σου.»

Βυζαντική αγιογραφία του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου .

  Με την λέξη Ευαγγελισμός αναφερόμαστε στη χαρμόσυνη είδηση για τον Χριστιανισμό, της επικείμενης γέννησης του Ιησού Χριστού, που δόθηκε από τον αρχάγγελο Γαβριήλ προς τη Μαριάμ.    Επίσης, με τον ίδιο όρο αναφερόμαστε στην εκκλησιαστική θεομητορική εορτή που τελείται την 25η Μαρτίου προς ανάμνηση του γεγονότος αυτού. Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, περιγράφεται στο Κατά Λουκάν Ευαγγέλιον Κεφ.1: 26-38: ως ακολούθως:26 Εν δε τώ μηνί τώ έκτω απεστάλη ο άγγελος Γαβριήλ από τού Θεού εις πόλιν της Γαλιλαίας, ή όνομα Ναζαρέτ 27 προς παρθένον μεμνηστευμένην ανδρί, ώ όνομα Ιωσήφ, εξ οίκου Δαυίδ, και το όνομα της παρθένου Μαριάμ. 28 και εισελθών ο άγγελος προς αυτήν είπε Χαίρε, κεχαριτωμένη ο Κύριος μετά σού ευλογημένη σύ εν γυναιξίν. 29 η δε ιδούσα διεταράχθη επί τώ λόγω αυτού, και διελογίζετο ποταπός είη ο ασπασμός ούτος. 30 και είπεν ο άγγελος αυτή Μή φοβού, Μαριάμ εύρες γάρ χάριν παρά τώ Θεώ. 31 και ιδού συλλήψη εν γαστρί και τέξη υιόν, και καλέσεις το όνομα αυτού Ιησούν. 32 ούτος έσται μέγας και υιός υψίστου κληθήσεται, και δώσει αυτώ Κύριος ο Θεός τον θρόνον Δαυίδ τού πατρός αυτού, 33 και βασιλεύσει επί τον οίκον Ιακώβ εις τους αιώνας, και της βασιλείας αυτού ουκ έσται τέλος. 34 είπε δε Μαριάμ προς τον άγγελον Πώς έσται μοι τούτο, επεί άνδρα ου γινώσκω; 35 και αποκριθείς ο άγγελος είπεν αυτή Πνεύμα άγιον επελεύσεται επί σε και δύναμις υψίστου επισκιάσει σοι διό και το γεννώμενον άγιον κληθήσεται υιός Θεού. 36 και ιδού Ελισάβετ η συγγενής σου και αυτή συνεληφυία υιόν εν γήρει αυτής, και ούτος μην έκτος εστίν αυτή τή καλουμένη στείρα 37 ότι ουκ αδυνατήσει παρά τώ Θεώ πάν ρήμα. 38 είπεν δε Μαριάμ Ιδού η δούλη Κυρίου γένοιτό μοι κατά το ρήμά σου. και απήλθεν απ' αυτής ο άγγελος.Σύμφωνα με τον Ευαγγελιστή Λουκά το γεγονός του Ευαγγελισμού έλαβε χώρα στη Ναζαρέτ, το ασήμαντο αυτό χωριό που δεν συναντάμε ούτε στην Παλαιά Διαθήκη, ούτε στο Ταλμούδ, ούτε στα κείμενα του Ιώσηπου. Η περιφρονημένη αυτή περιοχή, από την οποία οι άνθρωποι σκέπτονταν αν δύναται τι αγαθόν είναι; (Ιωάν. 1:46), αποτελεί την πατρίδα των γονέων της Μαρίας (Μαριάμ) και της ίδιας της μητέρας του Ιησού και πιθανόν και του μνήστορος Ιωσήφ. Τελικά όμως, η Ναζαρέτ τιμήθηκε ιστορικά ως η ιδιαίτερη πατρίδα του Ιησού Χριστού, του επονομαζόμενου και "Ναζωραίου".Σύμφωνα με την παράδοση και στοιχεία που αντλούνται από πολλά απόκρυφα κείμενα, το κορίτσι που έμελλε να γίνει η μητέρα του Ιησού Χριστού, έζησε σ' ένα φτωχικό σπίτι της Ναζαρέτ, όπου η καθημερινή ζωή της περιελάμβανε μεταξύ άλλων, τις πνευματικές ενασχολήσεις που επέβαλλε το τυπικό της ιουδαϊκής θρησκείας (προσευχή, μελέτη των Γραφών, συμμετοχή στις λατρευτικές εκδηλώσεις της Συναγωγής). Ο Λουκάς άλλωστε, περιγράφει τη Μαρία ως μια ευσεβή Ιουδαία (Λκ. 2:22, 27, 39).Τον έκτο μήνα από την σύλληψη του Προδρόμου, ο Αρχάγγελος Γαβριήλ, σταλμένος από τον θεό, συναντά την Μαρία στο μέρος όπου διέμενε και της απευθύνει τον χαιρετισμό: "Χαίρε, κεχαριτωμένη ο Κύριος μετά σου". Το "χαίρε" του αγγέλου δεν είναι ένας απλός χαιρετισμός, αλλά θυμίζει τις επαγγελίες για την έλευση του Κυρίου στην αγία πόλη του (π.χ. "Χαίρε σφόδρα, θύγατερ Σιών· κήρυσσε, θύγατερ Ιερουσαλήμ· ιδού ο βασιλεύς σου έρχεταί σοι..." Ζαχ. 9:9).Στον χαιρετισμό αυτό, η Μαρία αντιδρά φυσιολογικά για ένα κορίτσι περίπου δεκατεσσάρων ετών, που θα είχε σχεδόν μηδενικές κοινωνικές συναναστροφές. Οι λέξεις του Γαβριήλ "κεχαριτωμένη", "ευλογημένη συ εν γυναιξίν" δεν είναι από αυτές που συνήθιζε να ακούει ένα κορίτσι αντίστοιχης ηλικίας και κοινωνικής θέσης. 
  Αρχίζει έτσι να διερωτάται "ποταπός είη ο ασπασμός ούτος", δηλ. ποιας προέλευσης (θείας ή μή) ήταν αυτός ο χαιρετισμός, συνετιζόμενη ίσως από το παράδειγμα της σχετικής εμπειρίας που είχε η Εύα στον παράδεισο.Ο άγγελος, βλέποντας τον δισταγμό της, την καθησυχάζει με τη φράση "Μή φοβού", που παρόμοιες συναντάμε συχνά στην Παλαιά και στην Καινή Διαθήκη σε γεγονότα θείων αποκαλύψεων. Αμέσως μετά της δηλώνει ότι βρήκε χάρη από το Θεό, πράγμα που δείχνει πως η Μαρία συγκαταλέγεται πλέον ανάμεσα σε εκείνα τα πρόσωπα που έγιναν αποδέκτες της εύνοιας του Θεού. Ακολούθως, ο Γαβριήλ φανερώνει το περιεχόμενο της ευαγγελίας του. Η Μαρία πρόκειται να φέρει στον κόσμο ένα γιο τον οποίο θα ονομάσει Ιησού και ο οποίος "έσται μέγας" και θα αναγνωριστεί από όλους ως "υιός υψίστου". Για να δηλωθεί πως ο υιός αυτός θα είναι ο αναμενόμενος Μεσσίας, αναφέρει την καταγωγή του εκ του Δαυίδ όπως προείπαν οι προφήτες και το αιώνιο της Βασιλείας του κατά τον Δανιήλ: "δώσει αυτώ Κύριος ο Θεός τον θρόνον Δαυίδ τού πατρός αυτού, και βασιλεύσει επί τον οίκον Ιακώβ εις τους αιώνας, και της βασιλείας αυτού ουκ έσται τέλος" Αμέσως μετά, η Μαρία εφράζει μια εύλογη απορία, που δείχνει ότι ο Λουκάς αποδίδει μεγάλη σημασία στην παρθενία της Μαρίας, όπως και σ' όλο του το έργο άλλωστε ενδιαφέρεται για την εγκράτεια (Λκ 2:36, 14:26, 18:29) και για την παρθενία (Πραξ. 21:9). Αναφέρει βέβαια το γάμο της Μαρίας με τον Ιωσήφ (Λκ 1:27, 2:5), γιατί βλέπει στο γεγονός αυτό τη βάση της μεσσιανικής νομιμότητας του Ιησού (3:23 εξ) καθώς η αποκάλυψη του θεού, ανταποκρίνεται πάντοτε στα συγκεκριμένα δεδομένα της ιστορίας. Ο "γάμος" της με τον Ιωσήφ έδωσε την αναγκαία νομιμότητα στα γεγονότα που επακολούθησαν, χωρίς καμιά υποψία και μομφή. Μέσα στο μυστήριο αυτό της γέννησης του Ιησού, πίσω από το ιστορικό και κοινωνικό προσκήνιο, υπάρχει και μια άλλη αλληλουχία πραγμάτων, εκείνη που ανήκει σε μιας άλλης φύσεως πραγματικότητα, που δεν είναι θεατή και αποδεκτή από όλους. Στα ιερά κείμενα η αλληλουχία αυτή εκφράζεται με την επισήμανση ότι ο Ιησούς ήταν μόνο "ο υιός της Μαρίας" και απλώς "ενομίζετο" ως υιός του Ιωσήφ (Λκ. 3:23).
   Ο Λουκάς λοιπόν τονίζει για τη νεαρή σύζυγο ότι είναι παρθένος και αυτό φαίνεται από την αντίρρηση που απευθύνει στον άγγελο, όταν της αναγγέλλει ότι θα γίνει η μητέρα του Μεσσία: "Πώς έσται μοι τούτο, επεί άνδρα ου γινώσκω;" που σημαίνει: "πως θα γίνει αυτό, αφού ως τώρα δεν έχω συζυγικές σχέσεις". Ο Λουκάς υπαινίσσεται πως η Μαρία ρωτάει όχι από απιστία αλλά για να μάθει τον τρόπο, αφού την ερώτησή της δεν ακολουθεί κάποιο αντίστοιχο επιτίμιο όπως στον Ζαχαρία που έδειξε να μην πιστεύει την γέννηση του Προδρόμου (Λκ. 1:20). Καταλαβαίνει ίσως η Μαρία πως θα γίνει αμέσως μητέρα, όπως άλλωστε συνέβη στη μητέρα του Σαμψών που συνέλαβε μόλις ο άγγελος της ανήγγειλε τη μητρότητα της (Κρ. 13:5-8). Το ερώτημά της Μαρίας, οδηγεί τον Γαβριήλ να της αναγγείλει την παρθενική σύλληψη του Ιησού με τρόπο υπερφυσικό. Για την πλειοψηφία των χριστιανών, ο στίχος "Πνεύμα άγιον επελεύσεται επί σε και δύναμις υψίστου επισκιάσει σοι διό και το γεννώμενον άγιον κληθήσεται υιός Θεού'' ερμηνεύεται "Τριαδολογικά", που σημαίνει ότι αναγνωρίζονται στον στίχο αυτόν δρώντα τα τρία πρόσωπα της Αγίας Τριάδας: Ο Πατέρας (δύναμις υψίστου), ο Υιός (υιός Θεού) και το Άγιο Πνεύμα (Πνεύμα άγιον επελεύσεται).

Κατόπιν, ο άγγελος συνεχίζει, και ως πιστοποίηση της δύναμης του Θεού για το θέμα αυτό της σύλληψης, φέρνει το παράδειγμα της Ελισσάβετ η οποία αν και ήταν σε προχωρημένη ηλικία ήταν ήδη στον έκτο μήνα της κυοφορίας της.

  Έτσι λοιπόν μια πολύ σημαντική Εθνική και Θρησκευτική Κατανυκτική Εβδομάδα ξεκινά από αύριο,καλό είναι να κρατούμε τις παραδόσεις μας ,τα ήθη και τα έθιμα μας ζωντανά ,να τα μεταδίδουμε στις επόμενες γενεές ούτως ώστε να μη χαθούν αυτά με το πέρασμα των χρόνων .
  Εύχομαι σε όλους καλή εβδομάδα με ΥΓΕΙΑ,ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όσους έχουν τα γενέθλια τους και την γιορτή τους!  



Με Εκτίμηση Κόκκαλης Σταύρος ένας εκ των Διαχειριστών της καιρικής μας ομάδας Worldwide Weather !  


 πηγή ιστορικών wikipedia .
  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

"Τοπικές Βροχές Κυριακή Βράδυ και Δευτέρα, από Τρίτη βελτίωση!" Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ.

Η παραλία Βαρέας Μεγάρων το Χειμώνα.    Φίλες και φίλοι χαίρεται,διαταραχή από Δ ΒΔ της Χώρας μας θα επιρεάσει τον καιρό  μας με βροχ...